ناآرامی در شهر راسک استان سیستان و بلوچستان
نوشته شده توسط : brezzers
استان سیستان و بلوچستان

در پی تجمع عده ای از مردم در اعتراض به دستگیری فرزند امام جمعه راسک، پلیس به سمت معترضان تیراندازی کرده است

گزارش‌های رسیده از استان سیستان و بلوچستان ایران، از کشته شدن یک نفر در جریان تیراندازی پلیس به عده‌ای از مردم معترض در شهر راسک مرکز شهرستان سرباز حکایت دارد.

به گزارش سایت سنی آنلاین، این حادثه در روز ۲۵ اردیبهشت (۱۴ مه) رخ داده و در جریان آن، دو نفر از معترضان نیز بر اثر تیراندازی نیروی انتظامی زخمی شده اند.

درگیری اخیر در راسک پس از آن صورت گرفته که عده ای از مردم شهر در اعتراض به دستگیری مولوی عبدالغفار نقشبندی، فرزند مولوی فتحی محمد نقشبندی، امام جمعه این شهر، دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

به نوشته سنی آنلاین مولوی عبدالغفار نقشبندی، در بازگشت از سفری که برای پی‌گیری دستگیری پدر خود به زاهدان داشته، در ورودی شهر راسک و در محل ایست بازرسی نیروی انتظامی بازداشت شده است.

پدر وی امام جمعه راسک، حدود سه هفته پیش به همراه مولوی عبدالله امام جمعه پارود در شهرستان سرباز و ۱۳ نفر دیگر زندانی شده اند.

منابع نزدیک به اهل سنت سیستان و بلوچستان گزارش می کنند که دستگاه های امنیتی، امامان جمعه راسک و پارود و دیگر کسانی که به همراه آنها دستگیر شده اند را به دست داشتن در ترور مولوی مصطفی جنگی زهی یکی از رهبران سنی منطقه متهم کرده اند.

آقای جنگی زهی، فرمانده یکی از پایگاه های بسیج عشایری منطقه و از هواداران سرسخت آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، بود که در دی ماه گذشته هدف سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش سایت رجانیوز، مولوی جنگی زهی پیش از ترور شدن از سوی گروه جندالله تهدید به قتل شده و یک بار نیز هدف سوء قصد ناموفق این گروه قرار گرفته بود.

منابع استانی می گویند فرد کشته شده در جریان تیراندازی روز دوشنبه پلیس به معترضان در شهر راسک، جان محمد دهقانی نام دارد و مراسم تشییع جنازه او روز سه شنبه در این شهر برگزار شده است.





:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 523
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: